Comarch Internet Banking bij BNP Paribas Fortis

Elke bank die geeft om haar klanten en wil blijven groeien, heeft behoefte aan een internet banking-systeem. De uitdaging voor BNP Paribas Fortis was het aanbieden van oplossingen die niet alleen aan de behoeften van particuliere klanten, maar ook aan de behoeften van zakelijke klanten voldoen, zodat deze op die manier hun bedrijven kunnen beheren via het internet.

De geïmplementeerde oplossing

Comarch Internet Banking

Transactiebeheer stroomlijnen en besparen op bedrijfskosten

Meer informatie

Oplossing

Pl@net is onderverdeeld in particuliere en zakelijke segmenten. Naast functies zoals credit management, fixed order definition en internationale geldtransfers goedgekeurd door SEPA, kunnen individuele klanten deposito’s en beleggingsfondsen onderhandelen, waaronder spaarrekeningen, IKE-pensioenfondsen en beleggingsportefeuilles, opzetten. Vanaf het begin besteedt de bank bijzondere aandacht aan het aanbieden van complexe diensten aan zakelijke klanten. Het platform beheert onder andere kredieten, snelle loontransfers en algemene cash management services. Pl@net corporate banking omvat eveneens corporate management. Systeemgebruikers kunnen de zogenaamde "holding" onafhankelijk definiëren en werken binnen de context van de toegevoegde bedrijven. Daarnaast werd een communicatieplatform geïnstalleerd als onderdeel van de implementatie. Dit platform beschikt onder andere een functie waarmee de gebruiker het laatste bedrijfsnieuws kan zien, bulletins kan vinden en online nieuwe voorstellen kan maken. Het aanvaardingsprotocol en de mogelijkheid om zakelijke platformgebruikers te beheren (door bijv. hun rechten te definiëren) maken van Pl@net een complexe oplossing, die zelfs aan de strengste eisen voldoet.

Voordelen

Naast de voordelen hierboven vermeld, beschikt Comarch’s Internet Banking-toepassing (gebruikt door BPN Paribas Fortis) ook over andere voordelen, die haar helpen boven de concurrentie uit te stijgen: 

  • Gemakkelijke toegang – een eenvoudige en intuïtieve interface die beschikbaar is in meerdere talen. Dit helpt om taken snel en gemakkelijk uit te voeren. 
  • Personalisering  – de optie om systeeminstellingen die gebruikt worden door veeleisende gebruikers aan te passen. Deze functie is niet gebruikelijk bij andere producten van dit type. 
  • Real-time informatie – toegang actuele financiële data, 24/24, 7 dagen op 7.
  • Uniekheid– de lay-out is individueel ontworpen voor elke toepassing, een optie die het vormgeven van individuele ontwikkelingstrajecten van functionaliteiten mogelijk maakt.

 

"Dankzij de implementatie van het Comarch Internet Banking-platform kunnen we één van de beste internet banking-faciliteiten in het land aanbieden. Het is heel belangrijk voor ons om onze klanten innovatieve oplossingen aan te bieden en aan hun hoogste verwachtingen te voldoen. We realiseren ons dat de belangrijkste uitdaging is om te vermijden dat de klant overstapt naar een andere bank." - Przemyslaw Gorecki, Electronic Distribution Channels Director, BNP Paribas Fortis, over Comarch Internet Banking

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.