Een oplossing voor collectieve levensverzekeringen bij Swiss Life

Comarch heeft een complete IT-oplossing geïmplementeerd voor Swiss Life in Luxemburg. De belangrijkste doelstellingen van het implementatieproject van Comarch’s oplossing bij Swiss Life waren gericht op de verscherping van de concurrentievoordelen van de verzekeraar, zijn winstgevende groei alsook de reductie van zijn operationele- en non-compliance risico’s.

De geïmplementeerde oplossing

Comarch Life Insurance

Om de verzekeraar te ondersteunen bij het optimaliseren/uitbreiden van levensverzekeringen.

Lees meer

Doelstellingen van het project

De belangrijkste doelstellingen van het implementatieproject van Comarch’s oplossing bij Swiss Life waren gericht op de verscherping van de concurrentievoordelen van de verzekeraar, zijn winstgevende groei alsook de reductie van zijn operationele- en non-compliance risico’s.

"Swiss Life had nood aan en complete oplossing, die alle levens– en pensioenverzekeringsprocessen volledig zou dekken, inclusief klantenacquisitie, contract & claim management, alsook het beheer van de klanten zelf en hun verzekerden. De voornaamste troef van onze oplossing is de online selfservice portal, bestemd voor alle leden van het levensverzekeringprogramma. Hiermee kunnen zij al hun dekkingen en investeringen beheren zonder beroep te moeten doen op het klantencentrum van de verzekeraar." - Tomasz Jędroszkowiak, Insurance Business Unit Director, Comarch 

 

"Ons systeem kan alle types contracten behandelen, zoals toegezegde bijdrageregelingen of pensioenregelingen, alsmede verschillende financiële instrumenten, inclusief unit-linked, en verschillende uitbetalingsmethodes zoals annuïteiten en geprogrammeerde intrekkingen." - Marek Paradowski, Insurance Consulting Director, Comarch 

 

"Wij hadden nood aan een innovatieve oplossing, die ons dichter bij de klant zou brengen. Wij wouden onze relatie met onze klanten verbeteren en onze diensten klantgerichter maken. Het systeem van Comarch bood een open architectuur, brede beheermogelijkheden wat de businessprocessen betreft, vooruitstrevende BI-capaciteiten en een rijke waaier aan integraties, inclusief met bancaire systemen, transferagenten en grootboeken." - Tony Ciccarella, IT Program Manager/Architect, Swiss Life

Uitdagingen van het project

Het project was meerlagig en meertraps omdat Swiss Life een nieuwe architectuur vereiste, zowel op functioneel als op architecturaal vlak. Bovendien moest de gevraagde oplossing vlot werken in verschillende landen en in verschillende talen, terwijl haar werking in lijn moest staan met multinationale normen en reguleringen. Daarom werd het project verdeeld in verschillende fases, elk beëindigd met een go-live release.

"De goede samenwerking tussen Comarch en Swiss Life heeft zeker bijgedragen tot het succes van dit omvattend project. De uitdaging was vooral verbonden met de uitgebreide datamigratie en de integratie van de Comarch-oplossing met onze externe systemen." - Tony Ciccarella, IT Program Manager/Architect, Swiss Life

 

"Wij werden geconfronteerd met een aantal stevige uitdagingen wegens de robuustheid van de implementatie. Dit breed project vereiste sterke en uitgebreide projectteams met specialisten afkomstig van verschillende domeinen en business units, gesteund door een sterk managementteam." - Tomasz Jędroszkowiak, Insurance Business Unit Director, Comarch

 

Resultaten van project

Dankzij de implementatie van de oplossing van Comarch worden alle verzekeringsprocessen van Swiss Life voortaan ondersteund. Het gehele aanbod van verzekeringsproducten wordt gedekt en alle contracten worden beheerd binnen één enkel systeem. Daarnaast werden de gebruikerservaring en de klantendienst aanzienlijk verbeterd dankzij het selfservice portal. 

"Naast de kernfunctionaliteiten van Comarch’s Levensverzekeringsysteem hebben wij ook een geïntegreerde ‘document management’-module op poten gezet, samen met verschillende interfaces en Comarch Insurance Client Essentials – een portal voor de HR-departementen en contractbeheerders van de intekenaars, maar ook voor de individuele verzekerden." - Tomasz Jędroszkowiak, Insurance Business Unit Director, Comarch

 

"Wij zijn tevreden met de resultaten van het project omdat onze klanten gemakkelijk al hun verzekering –en pensioencontracten kunnen beheren, terwijl hun medewerkers op de hoogte kunnen blijven alsook hun polissen en investeringen zelfstandig kunnen beheren. Daarbovenop heeft Swiss Life nu betere controle en zicht over haar pensioenactiviteiten en dus meer opportuniteiten om deze te doen groeien." - Madeleine Simmler Weiss, Project Manager Business en Head Client & Partner Services, Swiss Life

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.