Mobile Sales Force

Comarch SFA Mobile Sales Force is een uitstekende en betrouwbare toepassing voor vertegenwoordigers en biedt hen de mogelijkheid om louter en alleen via mobiele toestellen te verkopen.

De toepassing geeft snel en moeiteloos een totaalbeeld van een klant en helpt bij het registreren van de volgende stappen van een bezoek. Het is een perfecte tool voor de ondersteuning van marketingactiviteiten, met modules zoals assettracking, beheer van POS-materiaal of enquêtes.

 

Demo aanvragen

Functionaliteiten

KLANTENKAART

Met een klantenkaart kunnen gebruikers klantgegevens bekijken en bijwerken, en de klantgeschiedenis raadplegen

VORDERINGEN

Gebruikers kunnen openstaande klantfacturen bekijken tijdens een klantbezoek of direct op een klantenkaart. Onbetaalde facturen kunnen direct worden geïmporteerd vanuit een financieel boekhoudsysteem

PRODUCTKAART

Een productkaart bevat belangrijke informatie over producten, logistieke gegevens, prijslijsten en productfoto’s

KLANTENBEZOEKEN

Het verloop van een klantenbezoek wordt vooraf door een klantmedewerker vastgelegd. Het bezoek kan worden gepersonaliseerd op basis van de elementen ervan, het verplichte karakter en overeengekomen parameters – klantcategorie, verkoopkanaal... De toepassing biedt de vertegenwoordiger toegang tot klantgegevens en de bijbehorende geschiedenis, en registreert alle taken in de vorm van elementen van het klantenbezoek

KALENDER EN ROUTEMANAGEMENT

Een toepassingsmodule die het beheer van planningen voor vertegenwoordigers vergemakkelijkt. Vertegenwoordigers kunnen hun werk plannen met de toepassing en het gebruiksklare routeplan kan direct op een digitale kaart worden weergegeven (Google Maps)

VRAGENLIJSTEN EN TAKEN

Met deze functionaliteit kan de gebruiker vooraf opgestelde vragenlijsten en taken invullen. De vragenlijsten en taken worden onder andere gebruikt voor merchandising en voor onderzoek naar concurrenten of winkelprijzen

POS-MATERIAAL EN VASTE ACTIVA

Beheer van POS-materiaal biedt medewerkers de mogelijkheid om een probleem te registreren, en om de aanwezigheid, bestelling en installatie/verwijdering van POS-materialen of vaste activa die in het systeem zijn gedefinieerd te controleren

GPS

Deze functie maakt het mogelijk om de positie van een werknemer op verschillende momenten tijdens het werk op te slaan, bijvoorbeeld tijdens bezoeken of tijdens synchronisatie

AFWEZIGHEDEN

Deze functie maakt het mogelijk om korte en langdurige afwezigheden te registreren. Na registratie wordt een melding van de afwezigheid doorgestuurd naar een hoger managementniveau voor verdere goedkeuring

MELDINGEN

De mobiele toepassing kan gebruikers informeren over belangrijke gebeurtenissen in het systeem. Deze worden weergegeven in het gebied voor meldingen. Meldingen kunnen verband houden met nieuwe berichten, niet-afgesloten werkdagen, gebrek aan informatie over actuele meterstanden of een uitgeschakeld GPS-apparaat (indien nodig)

ANALYSES

De mobiele toepassing bevat diverse vooraf opgestelde rapporten die beschikbaar zijn voor vertegenwoordigers. Ze bestaan uit verkooprapporten (gesorteerd op bereik, klant en groothandels), marketingrapporten (houden verband met vragenlijsten en voltooiing van taken), voltooiing van routes en verwezenlijking van verkoop-/kwaliteitsdoelen

ORDERS

De mogelijkheid om orders in te voeren tijdens klantbezoeken. Tijdens het invoeren heeft de vertegenwoordiger mobiele toegang tot de actuele inventaris van beschikbare producten en prijzen, plus tot de commerciële voorwaarden van de klant

DOELEN

De toepassing biedt de gebruiker de mogelijkheid om verkoop- en kwaliteitsdoelstellingen aan vertegenwoordigers toe te wijzen. De implementatie ervan kan permanent worden gevolgd op een mobiel apparaat en door superieuren

KENNISDATABASE

Permanente en gemakkelijke toegang tot alle benodigde verkoop- en promotiematerialen. Dankzij deze functionaliteit heeft de vertegenwoordiger altijd toegang tot alle informatie op zijn of haar mobiele apparaat

PROMOTIES

Tijdens een bezoek aan de klant informeert de toepassing de vertegenwoordiger over actuele promoties. Vertegenwoordigers mogen promoties en voordelen in verband met promoties registreren

MERCHANDISING

Via deze functionaliteit kunnen vertegenwoordigers de naleving van diverse distributie- en zichtbaarheidsnormen afdwingen tijdens een bezoek aan het verkooppunt

WAGENPARKBEHEER

Hiermee kan het gebruik van auto’s door vertegenwoordigers worden geregistreerd en kunnen reparaties of andere gebeurtenissen beheerd worden. Automatische meldingen voor aanstaande inspecties en registratie van garanties

KOSTEN

De toepassing stelt vertegenwoordigers in staat om de zakelijke uitgaven te registreren. Geregistreerde kosten worden daarna voor afwikkeling doorgestuurd naar het relevante managementniveau

BERICHTEN

Ondersteunt constante tweerichtingscommunicatie tussen medewerkers en managers dankzij één of meerdere tekstberichten

Kenmerken per sector

Een moderne mobiele app die merchandisers ondersteunt in hun dagelijks werk:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Verzamelen van marktinformatie 
  • Enquêtes

             - Distributienormen

             - Zichtbaarheidsnormen

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis - mobiel CRM
  • Globaal rapport van promoties 
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionele kalender en route management
  • Beeldherkenning

Alomvattende oplossing die verkoopsprocessen effectiever, smart en efficiënter maakt:

  • Configureerbare stappen en elementen voor elk bezoek
  • Intuïtieve orderprocessen:

                - Toegang tot huidige voorraden, prijzen, promoties en commerciële voorwaarden
                - Suggesties

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis - mobiel CRM
  • Verzamelen van marktinformatie
  • 360º productoverzicht
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionle kalender en route management

‘s Werelds 1e applicatie die tegemoetkomt aan de specifieke vereisten van de horeca industrie:

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis en commerciële voorwaarden – mobiel CRM
  • Menukaart creator voor dranken
  • 360º productoverzicht incl. deskundig advies over

                 - Regio
                 - Single Malt/Blended
                 - Vaten
                 - Jaartal

  • Recepten – cross-selling met order suggesties 
  • Beheer van POS-materiaal
  • Functionele kalender en route management
  • Integratie met call center

Verscheidene functies van de applicatie specifiek aangepast aan het farma verkoopkanaal:

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis – mobiel CRM
  • Groepsgesprekken
  • Functionele kalender en route management

               - bezoekmeldingen

  • Distributie van stalen
  • Marketing materiaal 

               - aangepast aan sector regulatie

  • Rapporten
  • 360º productoverzicht

               - professionele productpresentatie

  • Kennisdatabase

               - regelmatige toegang tot nieuws over producten (komende van Comarch ERP)
               - informatie over dokters
               - informatie over apotheken en drogisterijen (via systemen van derden)

 

Alomvattende oplossing die verkoopsprocessen effectiever, smart en efficiënter maakt:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Beheer van offertes en tenders
  • Investeringskaarten
  • Beheer van winkelgereedschap

               - Opbouw/afbraak

  • Order- en onderhoudsbeheer
  • Intuïtieve orderprocessen: 

               - Beheer van speciale kortingen

  • 360º productoverzicht
  • Workflow taken
  • Functionele kalender en route management

               - Geautomatiseerde service bezoeken

Een moderne mobiele app die buitendiensten ondersteunt in hun dagelijks werk:

  • Vrij te configureren winkelbezoeken, stappen en elementen
  • Verzamelen van informatie 

                - Enquêtes
                - Taken
                - Memo’s
                - Meldingen
                - GPS coördinaten

  • Toegang tot de volledige klantgeschiedenis – mobiel CRM
  • Functionele kalender en route management

Diensten

comarch mobile sales force

Voordelen

  • Automatische werkrapporten van vertegenwoordigers, papieren rapporten worden overbodig
  • Ondersteuning bij het dagelijkse werk – vooraf opgestelde bezoekscenario’s aangepast aan het werk van de vertegenwoordigers, de klantcategorie, de kennisdatabase...
  • POS-materiaal, vaste activa en beheer van marketingmaterialen
  • Direct contact met een superieur – gebruik van de berichtenmodule
  • Werkplanbeheer – agenda- en routemanagement
  • Verbeterde verkoopefficiëntie - volledige ondersteuning voor aanbiedingen en verkoopprocessen
  • Toename van de activiteit van vertegenwoordigers op het gebied van verkopen (ondersteuning van verkoop- en servicedoelstellingen)
  • Kortere training voor nieuwe medewerkers – klantgeschiedenis is beschikbaar in het systeem

 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.