Door het verwerken van handelsvorderingen en handelsschulden door te automatiseren zal de werkdruk binnen uw bedrijf makkelijk verlaagd worden. Alle documenten en facturen zijn ten allen tijde raadpleegbaar, traceerbaar en rapporteerbaar via de eenvoudige webinterface. De proces-engine versnelt de validatie van documenten en verzamelt gegevens verzameld in elk stadium van het proces. Dit creëert ruimte voor het boekhoudkundig personeel om zich uitsluitend te richten op de verificatie en specificatie van de opdracht.
Elektronisch archief voor alle financiële documenten consulteerbaar via het enterprise content management (ECM).
Meerdere kanalen voor het importeren en exporteren van documenten (integratie, web-EDI, webportaal, e-mail, scan en upload).
Technologie voor het automatisch herkennen van tekst op documenten gebaseerd op OCR, met een zelflerende engine en automatische indexering en datainvoer.
Omzetting van een documentformaat (bv. PDF, DOC, PPT, XLS, JPG, PNG of TIFF) naar een ander formaat (bv. HTML, PDF, TXT, DOC of PPT).
Vergelijking van de hoeveelheden, de prijs per eenheid, de termijnen enz. die op de leveranciersfactuur staan, met de gegevens op de bestelbon en met de effectief geleverde goederen.
Volledige ondersteuning voor factuurbehandelingsprocessen in elektronische vorm.
Controle van cruciale data, deadlines en e-mailmeldingen.
Integratie met interne en externe bedrijfssystemen (bv. ERP, EDI en Active Directory).
Comarch biedt een totaaloplossing voor facturatie om het proces van handelsvorderingen en handelsschulden te optimaliseren.
Voor het verwerken van documenten betreft handelsschulden staat het platform in voor de conversie van het oorspronkelijke formaat naar de formaten die door klanten worden vereist, en de verspreiding via verschillende kanalen, zoals integratie, web-EDI, webportaal of e-mail.
Voor handelsvorderingen verzorgt de oplossing de ontvangst en registratie van facturen in verschillende formaten en via meerdere invoerbronnen, bv. EDI, e-mail, webportaal en mail (scannen). De automatische indexering, gebaseerd op OCR-engines en automatische datainvoer, zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing bij de registratie van de facturen. De geavanceerde en zelflerende algoritmen vangen de verschillende lay-outs van facturen op zodat uw personeel hier geen tijd mee verliest.
Het doel van 3-way matching is te vermijden dat u incorrecte of frauduleuze facturen betaalt. De term "Match" verwijst naar het vergelijken van hoeveelheden, de prijs per eenheid, de termijnen enz. die op de leveranciersfactuur voorkomen, met die van de bestelbon en met de geleverde goederen.
Dankzij de automatische validatie van deze drie documenten in een goed gedefinieerde workflow kan u deze documenten sneller verwerken en wordt het tevens makkelijker om fouten te identificeren en ze efficiënt te behandelen.
Comarch Document Management (gebaseerd op het systeem voor Enterprise Content Management) zorgt voor een consistent en efficiënt beheer van documenten binnen bedrijfsprocessen.
De oplossing omvat tal van nuttige functionaliteiten van geautomatiseerde ontvangst, tot het veilig archiveren van documenten in alle vormen (inclusief gestructureerde documenten zoals ERP-afdrukken), de mogelijkheid om snel het archief te doorzoeken en de mogelijkheid om alle documenten steeds van overal te raadplegen.
De Comarch oplossing stelt de gebruiker in staat om onderdelen van bedrijfsprocessen gerelateerd aan specifieke documenten te ontwerpen en te beheren, zoals facturen, inkoopprocessen, contracten en stamgegevens. Het vereenvoudigt de werking van en automatiseert de processen die steunen op de circulatie van documenten, en garandeert tegelijkertijd de correcte naleving van wettelijke vereisten.
De oplossing zorgt voor een efficiënt beheer van bedrijfsprocessen binnen het ganse bedrijf. Deze processen worden duidelijk uitgewerkt binnen de graphical process designer en de taken worden verdeeld over de deelnemers afhankelijk van hun rol binnen het bedrijf. Het systeem is in staat processen automatisch op te starten op basis van verschillende zakelijke gebeurtenissen.
Een van de belangrijkste uitdagingen, met name voor internationale bedrijven, is het gebruik van verschillende ERP-systemen of meerdere versies van hetzelfde systeem. In dit geval zorgt Comarch Multi-ERP Integration voor het koppelen van de gegevens en voorkomt het een dubbele gegevensinvoer. Tegelijkertijd wordt het werk van de medewerkers verlicht en versneld.
Deze oplossing biedt u de mogelijkheid om leveranciers korting te bieden wanneer ze een factuur vroegtijdig betalen. Zo kan u:
Comarch AP/AR Automation zorgt voor een efficiënt beheer van facturen, zodat uw elektronische documenten en verslagen over de huidige status van een factuur eenvoudiger raadpleegbaar zijn. Facturen kunnen door een leverancier zelf worden geüpload, via het speciaal ontworpen webportaal. Verkopers kunnen het portaal ook gebruiken om producten aan te bieden of bedrijfsgegeven up te daten. Documenten worden veilig opgeslagen in een centraal archief, zodat ze ten allen tijde kunnen worden opgezocht, bewaard, gearchiveerd en gepresenteerd. De verwerking van facturen verloopt volgens procedures die vastgelegd zijn in een workflow-engine waarin tevens de juiste goedkeuringsmechanismen zijn bepaald. De regels die vastgelegd zijn in de engine weerspiegelen de exacte processen van voor verficatie en acceptatie van documenten en het beheren en aanpakken van problemen.
Dankzij geautomatiseerde factuurverwerking kan uw organisatie boetes vermijden als gevolg van laattijdige betalingen en profiteren van financiële impulsen dankzij dynamische kortingen. Dit zal de relatie met de leveranciers versterken en een positieve invloed hebben op de factuurkosten. Automatische factuurverwerking is een eerste stap naar de volledige automatisering van de facturatie binnen uw bedrijf.
Comarch biedt reeds vele jaren on-boardingdiensten (ook on site) voor de elektronische communicatie tussen klanten en hun internationale partners.
Bij Comarch Service Desk handhaven we de hoogste kwaliteitsnormen, zodat we onze klanten uitgebreide en betrouwbare ondersteuning kunnen bieden.
Een gespecialiseerd team van Comarch-experts is verantwoordelijk voor het aanpassen en personaliseren van de software. Comarch wil zo goed mogelijk voldoen aan uw eisen en behoeften, door het project tijdig te implementeren en contact te houden met alle betrokkenen van het project.
Comarch biedt samen met zijn vertrouwde partners uitgebreide diensten aan voor het verwerken van papieren documenten, zoals de scanvoorbereiding, het scannen, indexeren en archiveren van originelen en de logistiek.
De Comarch-oplossing ondersteunt het beheer van klantrelaties en de communicatie binnen de organisatie.
Deze integratie wordt gebouwd op een gevestigde verbinding (bijvoorbeeld Comarch ERP of SAP) en gedefinieerde integratiemechanismen. Comarch ondersteunt de integratie van verschillende systemen binnen een bedrijf (bv. ERP, WMS, TMS, CRM, EDI en ECM).
Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.