Comarch Procure-to-Pay combineert e-sourcing, elektronische aanbesteding, e-invoicing en automatisering van handelsvorderingen in één enkele geïntegreerd pakket. Deze oplossing zorgt voor een betere samenwerking, zowel met de medewerkers van uw bedrijf als met uw zakenpartners, dankzij de geautomatiseerde verwerking van documenten en een holistische benadering van gegevensuitwisseling. Hierdoor zal uw bedrijf sneller betrouwbare rapporten kunnen raadplegen en bijgevolg efficiënter functioneren. Op basis van deze gegevens kan u dan vrij kiezen hoe u uw werkkapitaal optimaliseert.
Met Comarch Procure-to-Pay legt uw bedrijf duidelijke inkoopprocedures vast die op hun beurt de effectiviteit van geplande uitgavencontroles verhogen en het goedkeuringsproces vereenvoudigen. Het invoeren van een Procure-to-Pay systeem heeft tevens een positieve invloed op de nauwkeurigheid van de voorspellingen van de financiële reserves.
Comarch Procure-to-Pay zal de werklast binnen de accounting afdeling verminderen, en de efficiëntie van het team verhogen.
Creatie van aankopen, biedingen en toekenningsprocessen.
Centrale database voor leveranciers met workflows voor het verzamelen, verifiëren, accepteren en updaten van leveranciersdata.
Het verwerken van contracten in elke fase van de levenscyclus (creatie, onderhandeling, afronding, verlenging of ontbinding).
Meerdere kanalen voor document in- en uitvoer (integratie, web-EDI, webportaal, e-mail, scan en upload).
Een centraal, elektronisch archief voor alle P2P gerelateerde documenten (bv. vorderingen, bestellingen, contracten en facturen).
Vergelijking van de hoeveelheden, de prijs per eenheid, de termijnen enz. die op de leveranciersfactuur voorkomen, met die van de bestelbon en met de geleverde goederen.
Toegewijde workflows voor sourcing, contractbeheer, vorderingen, orders en factuurverwerking in elektronische vorm.
Analyse van de verwerkte orders en de kosten die hier aan gelinkt zijn.
Integratie met interne en externe bedrijfssystemen (bv. ERP, EDI en Active Directory).
Leveranciers kunnen evenementen, contracten, orders, facturen,...online raadplegen.
De Comarch e-sourcingmodule biedt een omgeving aan waarin interne betrokkenen en leveranciers kunnen samenwerken bij het creëren van aankopen, biedingen en toekenningsprocessen. Het systeem is ontworpen om transparantie van besluitvorming te garanderen, om de kansen te vergroten om de beste beschikbare contracten af te sluiten en de inkoopstrategie van het bedrijf te volgen. De oplossing stroomlijnt zelfs complexe aanbestedingsprocessen, in het kader van:
Comarch e-sourcing biedt een antwoord op deze uitdagingen door verantwoordelijken van aankopen toe te laten om belanghebbenden, aanbestedingskenmerken en evaluatiecriteria te bepalen en workflowtaken toe te wijzen aan collega's. Het bijhorende B2B-portaal zorgt voor een vlotte screening van leveranciers, en een transparante, efficiënte communicatie tijdens het aanbestedingsproces. Comarch e-sourcing helpt een bedrijf bij het maken van een kosten-baten analyse in het kader van de uitvoering van de strategische aanpak.
Het contract management systeem van Comarch helpt uw bedrijf bij de integrale opvolging van een contract gedurende de gehele levenscyclus; van de creatie en de onderhandeling tot de afronding, verlenging of ontbinding ervan. Deze toepassing stroomlijnt zowel het werk van de medewerkers die de contracten beheren, als van de afdelingen die slechts sporadisch met contracten omgaan. Het management systeem harmoniseert de procedures binnen de organisatie, zodat regels consistent worden toegepast en de veiligheid van de ondertekende documenten wordt gewaarborgd.
Comarch biedt een cloud-based oplossing aan die een duidelijk overzicht geeft van de bedrijfsuitgaven van elke medewerker. Deze tool garandeert een snelle raadpleging van betrouwbare gegevens en dit heeft een positieve invloed op het volledige inkoopproces. Wanneer u deze activiteiten samenbrengt in één enkele tool kan uw organisatie heel wat kosten besparen.
Belangrijkste kenmerken:
Documenten kunnen via meerdere invoerbronnen geregistreerd worden in een elektronische databank. De documenten worden automatisch geïndexeerd op basis van zelflerende OCR-engines. De geautomatiseerde processen zullen de werkdruk, die gepaard gaat met handmatige verwerking, aanzienlijk doen afnemen. Dankzij de proces-engine worden documenten sneller gevalideerd en worden gegevens verzameld in elk stadium van het proces. Hierdoor moet het boekhoudkundig personeel zich uitsluitend richten op het proces van verificatie en toewijzing van een opdracht.
Comarch Accounts Payable maakt een efficiënt factuurbeheer mogelijk dankzij de mogelijkheid om elektronische documenten eenvoudig te raadplegen vanuit die beveiligde centrale databank. Hiermee kunnen documenten worden gezocht, bewaard, gearchiveerd en opgevraagd voor audits. De verwerking van facturen is gebaseerd op een workflow-engine waarin de juiste goedkeuringsmechanismen zijn vastgelegd. Deze processen weerspiegelen de structuren voor verificatie en -acceptatie en probleembeheer.
Comarch biedt een centrale leveranciersdatabase aan voor het verzamelen, verifiëren, accepteren, bijwerken van gegevens van uw zakenpartners en voor het connecteren van deze informatie aan andere modules binnen het systeem. Door deze applicatie te integreren met externe systemen, kan Comarch Supplier Information Management tevens de centrale database vormen voor de connectie met andere systemen, en kan het archief gegevens gebruiken die worden overgedragen van deze systemen. Dat zorgt voor actuele, nauwkeurige en consistente gegevens voor alle systemen die gebruik maken van leveranciersinformatie.
Specifieke verslagen en grafische dashboards maken het mogelijk gebruik te maken van data verzameld in workflows en in vastgelegde documenten. Dit wordt versterkt door de integratie met de andere systemen van het bedrijf. Door het correleren van gegevens uit al deze bronnen kan Comarch Analytics uitgebreide, real-time analyses opstellen, die een inzicht geven in de inkoop- en facturatieprocessen van uw bedrijf. Deze analyses helpen bij het oplossen van problemen, bij de controle van uitgaven, terwijl het tevens de goede besluitvorming en accurate voorspellingen over toekomstige financiële prestaties vergemakkelijkt.
De rapportagemogelijkheden kunnen gebruikt worden om de kwaliteit van de documenten per verkoper te bekijken, de efficiëntie van processen te monitoren, het documentvolume over een bepaalde periode te analyseren , problemen vast te stellen en aan te pakken en documenten in verschillende stadia aan te leveren.
Comarch Supplier Portal biedt de leveranciers van een bedrijf de mogelijkheid om een breed scala aan taken uit te voeren. Het doel van het portaal is het vereenvoudigen en stroomlijnen van het leveranciersmanagement en van de communicatie tussen leverancier en bedrijf. Het portaal kan geïntegreerd worden met de interne systemen van het bedrijf, zodat activiteiten kunnen worden gedefinieerd of worden getriggerd op basis van interne workflows.
Enkele van de functionaliteiten zijn onder andere het updaten en controleren van bedrijfsgegevens, factuurbeheer, inkoopbeheer, PO-flipping, beheer van productinformatie, toegang tot contractinformatie, pre-kwalificatie van leveranciers, e-veilingen en eRFx-management.
Comarch Procure-to-Pay is een uitgebreid inkoopsysteem dat het ganse proces van source -to-pay ondersteunt bij:
Comarch Procure-to-Pay onderscheidt zich van andere e-procurementsoftware dankzij het brede inzicht in het aanbestedingsproces, de flexibiliteit en de betaalbaarheid. Dankzij de inkoopmanagementoplossing van Comarch kunnen bedrijven hun aankopen controleren, de prestaties verbeteren en de productiviteit maximaliseren.
Comarch biedt reeds vele jaren on-boardingdiensten (ook on site) voor de elektronische communicatie tussen klanten en hun internationale partners.
Bij Comarch Service Desk handhaven we de hoogste kwaliteitsnormen, zodat we onze klanten uitgebreide en betrouwbare ondersteuning kunnen bieden.
Een gespecialiseerd team van Comarch-experts is verantwoordelijk voor het aanpassen en personaliseren van de software. Comarch wil zo goed mogelijk voldoen aan uw eisen en behoeften, door het project tijdig te implementeren en contact te houden met alle betrokkenen van het project.
Comarch biedt samen met zijn vertrouwde partners uitgebreide diensten aan voor het verwerken van papieren documenten, zoals de scanvoorbereiding, het scannen, indexeren en archiveren van originelen en de logistiek.
De Comarch-oplossing ondersteunt het beheer van klantrelaties en de communicatie binnen de organisatie.
Deze integratie wordt gebouwd op een gevestigde verbinding (bijvoorbeeld Comarch ERP of SAP) en gedefinieerde integratiemechanismen. Comarch ondersteunt de integratie van verschillende systemen binnen een bedrijf (bv. ERP, WMS, TMS, CRM, EDI en ECM).
Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.