Comarch implementeerde een uitgebreide groepsverzekeringenoplossing voor Swiss Life in Luxemburg. De verzekeraar wilde zijn concurrentiekracht versterken, zijn winstgevende groei doen toenemen, en tegelijkertijd de operationele risico’s en risico’s in verband met niet-naleving beperken. Daarom selecteerde het bedrijf onze Comarch Life Insurance- & Comarch Insurance Client Essentials-oplossingen.

"We hadden behoefte aan een oplossing die ons op een efficiënte manier dichter bij onze klanten zou brengen. Het is van essentieel belang dat het gemakkelijk is voor onze klanten om hun contracten te beheren, en dat hun werknemers zelf op de hoogte kunnen blijven van hun polissen en het beheer van hun investeringen. Daarenboven hadden we een oplossing nodig om de interne processen te stroomlijnen; dit om efficiënter te worden en onze toekomstige groei te ondersteunen. Comarch’s systeem biedt een oplossing die tot in de puntjes aan onze behoeften voldoet", aldus Theo Iaponas, Head of Corporate Clients bij Swiss Life Luxemburg.

De oplossing omvat alle levensverzekeringen en pensioenverzekeringen, met inbegrip van nieuwe businessprocessen, contracten en claims management, alsmede het beheer van klanten en verzekerden. De oplossing behandelt alle soorten contracten, zowel gedefinieerde bijdragen als vooraf vastgelegde voordelen, tal van financiële middelen, waaronder beleggingsverzekeringen, en verschillende uitbetalingsmethoden zoals lijfrentes en geprogrammeerde opnames. Daarenboven is de oplossing voorzien van online selfserviceportal voor alle houders van collectieve levensverzekeringscontracten die via de portal hun dekking en investeringen zelf kunnen beheren, zonder daarom in contact met customer service te hoeven komen.

"Door de implementatie van Comarch Life Insurance zijn alle verzekeringsprocessen van Swiss Life volledig gedekt binnen één systeem. Bovendien werden de gebruikerservaring en klantenservice aanzienlijk verbeterd dankzij Comarch Insurance Client Essentials - een portal gewijd aan de HR-afdelingen van polishouders, contract managers en individuele verzekerden", onderstreept Tomasz Jędroszkowiak, projectmanager bij Comarch.

"We zijn tevreden met de resultaten van het project omdat onze klanten nu gemakkelijk alle verzekerings- en pensioencontracten gemakkelijk kunnen beheren, terwijl hun werknemers up-to-date blijven en hun polissen en investeringen zelf beheren. Bovendien heeft Swiss Life dankzij de implementatie meer controle en overzicht over de pensioen-business en nog veel meer mogelijkheden om te groeien", vat Madeleine Simmler Weiss, Projectmanager Business en Head Client & Partner Services bij Swiss Life, samen.