Royale Union Saint-Gilloise verlengt zijn samenwerking met IT-leverancier Comarch voor het seizoen 2024/2025

RUSG heeft een nieuwe officiële partner gekozen voor het voetbalseizoen 2024/2025: IT-leverancier Comarch. Dit markeert een nieuw spannend hoofdstuk in de relatie tussen Comarch en de RUSG, waarbij een gemeenschappelijk engagement voor excellentie, gemeenschap en ambitie wordt onderstreept.

RUSG kon onlangs een aantal mooie prestaties vieren. De club schopte het tot vicekampioen in de Belgische Pro League en won de Beker van België. Met die resultaten veroverde de club binnen het Belgisch voetbal een imago als geduchte tegenstander en heeft Union goede hoop op een kwalificatie voor de Champions League volgend seizoen. Comarch is opgetogen dat het de club hierbij kan ondersteunen en versterkt zo zijn engagement om sportief talent en groepsgevoel te bevorderen.

Met deze hernieuwde sponsoring wil Comarch zijn samenwerking met RUSG voortzetten en de zichtbaarheid en reputatie van beide organisaties verbeteren in België en daarbuiten. Als grootste Poolse investeerder in België versterkt Comarch verder zijn aanwezigheid in de Benelux, een strategische markt voor het bedrijf. Dit partnerschap reikt verder dan merkpromotie en is bedoeld om gedeelde waarden en een gezamenlijk streven naar succes uit te dragen.

Met zijn rijke geschiedenis en gepassioneerde supporters aan Vlaamse en Franstalige kant belichaamt RUSG doorzettingsvermogen en uitmuntendheid. De supporters van de club staan bekend om hun onwrikbare loyaliteit en enthousiasme, wat van Union een toonbeeld van een trotse gemeenschap maakt.

Bij Comarch is het al lang een traditie om sportteams te ondersteunen, zowel in Polen als internationaal. Sinds 2002 is het bedrijf de hoofdsponsor van de voetbal- en ijshockeyteams van MKS Cracovia. In het verleden werkte Comarch al samen met gerenommeerde clubs zoals LOSC Lille en TSV 1860 München. Uit die geschiedenis van sportsponsoring blijkt het geloof van Comarch in de kracht van sport om gemeenschappen te inspireren en verenigen.

“We zijn trots dat we onze samenwerking als officiële sponspor verlengen voor volgend jaar en een trouwe partner zijn van Royale Union Saint-Gilloise,” vertelt Wojciech Pawlus, directeur van Comarch Benelux. “We delen dezelfde waarden en kijken er naar uit om RUSG te zien groeien als een succesvolle tegenstander op het Europese voetbaltoneel, net zoals Comarch in de wereld van IT-software.”

Victor Pensis, commercieel directeur van RUSG, sprak zijn enthousiasme uit over de voortzetting van het partnerschap: “We zijn verheugd om de uitbreiding van ons partnerschap met Comarch aan te kondigen. Hun blijvende steun is een teken van vertrouwen en een vruchtbare samenwerking. Comarch deelt onze visie van innovatie en uitmuntendheid, en samen zullen we onze supporters onvergetelijke ervaringen blijven bezorgen terwijl we onze positie in het Belgische voetbal versterken. We kijken ernaar uit om te zien wat de toekomst zal brengen dankzij deze hernieuwde samenwerking.”.

Nu het seizoen 2024-2025 nadert, bereiden Comarch en RUSG zich voor op een nieuw jaar vol zinderend voetbal en gedeelde successen. Fans en supporters kunnen zich verheugen op meer spannend nieuws, want er zullen binnenkort bijkomende ontwikkelingen worden aangekondigd.

Deze samenwerking versterkt niet enkel de aanwezigheid van het merk Comarch, maar draagt ook bij aan de groei en het succes van RUSG. Samen kijken we uit naar een seizoen vol markante prestaties en onvergetelijke momenten.

Over Comarch Benelux:

Comarch Benelux bestaat uit Comarch AG België, Comarch Luxemburg S.A.R.L en Comarch BV Nederland. Vanuit zijn kantoren in Brussel, Luxemburg en Rotterdam ontwikkelt Comarch Benelux geavanceerde IT-oplossingen voor bedrijven in België, Nederland en Luxemburg. Comarch kan rekenen op het vertrouwen van toonaangevende bedrijven zoals ING, P&V en Mobile Vikings. Comarch Benelux staat voor technologische oplossingen op maat en een ongeëvenaarde klantenservice. Zo kunnen organisaties hun processen optimaliseren, de klantervaring verbeteren en hun digitale transformatie tot een goed einde brengen.

Over Royale Union Saint-Gilloise:

Het in 1897 opgerichte Royale Union Saint-Gilloise (RUSG) met Brussel als thuisbasis is een van Belgiës oudste en meest succesvolle voetbalclubs. Union staat bekend om zijn geel-blauwe clubkleuren en werd al elf keer Belgisch kampioen. Na een periode in lagere divisies promoveerde RUSG weer naar de hoogste klasse in 2020-2021. Sindsdien schittert de club in eigen land én in de Europese competities, aangemoedigd door een toegewijde schare fans en geworteld in een rijke geschiedenis. De uitvalsbasis van de club is het historische Joseph Marienstadion.