Comarch bekroond tot Gold Member voor TM Forum Open API Conformance Certificering

Comarch's volledige ODA-compliant portfolio omvat momenteel 10 API's die voldoen aan de eisen van Open API. De systeemarchitectuur en de bedrijfsaanpak zijn al in overeenstemming met Open Digital Architecture (ODA) en Comarch blijft gemotiveerd om de certificering verder te zetten.

Comarch heeft nu de status van Gold Member op TM Forum

Comarch biedt een complete portfolio van 10 API's die volledig voldoen aan de normen van het ODA-initiatief en die zijn geïmplementeerd met behulp van Open API.

De systeemarchitectuur en -werkwijze zijn ontworpen met oog op ODA, waardoor producten voldoen aan de hoogste industrienormen. Bovendien erkent Comarch het belang van het behalen van de ODA-certificering, en werkt daar actief aan. Een ODA-certificering geeft klanten nóg meer vertrouwen in de kwaliteit en betrouwbaarheid van de producten van een bedrijf.

Het Open API-programma van TM Forum is een internationaal idee om naadloze connectiviteit, interoperabiliteit en overdraagbaarheid tussen diensten uit verschillende ecosystemen te ondersteunen. Comarch ontving ondertussen het TM Forum-certificaat voor haar tiende API en werd officieel beloond met de titel ‘Gold Member’.

TMF 642 - Alarm Management

Comarch OSS Fault Management werd ontworpen voor het beheren van storingsproblemen binnen de hybride fysieke-virtuele netwerken van exploitanten en het opvolgen van netwerkelementen en vertragingen. Met deze oplossing kunnen gebruikers potentiële problemen snel en flexibel aanpakken.       

TMF 622 - Product Ordering Management

De Comarch BSS Service Product Ordering Management API behoort tot de core API's van Comarch BSS en biedt een gestandaardiseerd mechanisme voor het beheer van klantenorders. Elke bestelling is beschikbaar dankzij een voorconfiguratie in de productcatalogus. 

TMF 637 - Product Inventory Management

De Comarch BSS Service Product Inventory Management API ondersteunt het beheer van producten. Hiermee kunnen producten in de inventaris eenvoudig worden opgezocht, aangemaakt of gewijzigd. 

TMF 678 - Customer Bill Management

Comarch BSS Customer Bill Management API helpt bij het vinden en opzoeken van klantenrekeningen – en geeft exploitanten een overzicht van de gedetailleerde factureringstarieven op een klantenrekening.

TMF 639 - Resource Inventory Management

De Comarch BSS Service Resource Management API biedt een gestandaardiseerd mechanisme voor het beheer van resources. Met het systeem kunnen resources eenvoudig in de inventaris worden opgezocht, aangemaakt en gewijzigd.

TMF 655 - Change Management

Comarch OSS Service Desk is een systeem voor het beheren, opvolgen en rapporteren van bedrijfsprocessen. Het bestaat uit drie hoofdmodules: Incident Management, Problem Management en Change Management. Met behulp van automatisering, artificiële intelligentie en machine learning kunnen de onderdelen van de systemen vlot communiceren om de hoogst mogelijke kwaliteit te waarborgen. 

TMF 676 - Payment Management

Comarch BSS Suite biedt een modulaire architectuur die kan geïmplementeerd worden als een enkel element van de BSS-stack. Zo kan het systeem geïntegreerd worden met externe modules via TM Forum API's. Een essentieel onderdeel van Comarch BSS Suite is Convergent Billing, wat instaat voor betalingen en terugbetalingen. 

TMF 621 - Trouble Ticket

De Comarch OSS Trouble Ticket Management API maakt deel uit van de Comarch OSS Assurance Suite. Het biedt een gestandaardiseerd mechanisme voor het beheer van trouble ticket-gegevens en daaraan gekoppelde handelingen, zoals het opzoeken, aanmaken en wijzigen van de tickets. 

TMF 632 - Party Management

Met de Comarch BSS Service Party Management API kunnen gebruikers eenvoudig gegevens van betrokken partijen beheren. Net zoals bij het ticketproces zijn verschillende bewerkingen mogelijk, zoals het opzoeken, aanmaken en wijzigen van de data.

TMF 629 - Customer Management

De Comarch BSS Service Customer Management API focust op een betere controle over klantgegevens. Het systeem werkt met client resources en biedt de mogelijkheid om klantgegevens op te zoeken, aan te maken en te wijzigen in een gestandaardiseerd mechanisme.

Wat is een API (application programming interface)?

Het doel van API-oplossingen is twee of meer componenten met elkaar laten communiceren via goed gedefinieerde protocollen. Ontwikkelaars bouwen toepassingen op basis van API-contracten. API's beschrijven welke informatie kan worden gedeeld en hoe deze kan worden opgevraagd. Het belangrijkste doel van API's is oplossingen bieden die de koppeling tussen vele compatibele systemen mogelijk maakt, waarmee organisaties hun stempel kunnen drukken op snel ontwikkelende sectoren.

Comarch ondertekent mee het Open API-manifest

In december 2020 trad Comarch toe tot de groep van ondertekenaars van het Open API Manifest, en zet zich zo actief in voor de evolutie van open standaarden. Dit weerspiegelt ook de motivatie om interoperabiliteit in digitale ecosystemen te ontwikkelen met behulp van open API's van het TM Forum. Zo is Comarch een van de 124 belangrijkste technologiepartners die bij het manifest betrokken zijn.

Comarch wil meer bereiken met TM Forum

‘Bij Comarch geloven we dat onze toegewijde ODA-naleving ons onderscheidt van onze concurrenten. We zijn vastbesloten om dit hoge niveau van uitmuntendheid ook in de toekomst te blijven handhaven. Ons team van experts werkt voortdurend aan de verbetering van onze producten en diensten, en we kijken ernaar uit om onze klanten innovatieve oplossingen te bieden die voldoen aan de hoogste industrienormen’ - vertelt Tymoteusz Wrona, hoofd Telco BU Consulting bij Comarch.

Please wait

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.

Contacteer ons