Deense operator TDC koos Comarch BSS als partner om marktleider te worden als carrier-neutrale infrastructuurprovider

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.

Het Deense telecommunicatiebedrijf TDC koos Comarch als leverancier voor hun BSS-systemen. TDC biedt in heel Denemarken een nieuwe generatie van digitale infrastructuur aan meer dan vier miljoen klanten dankzij de uitrol van glasvezelnetwerken en de lancering van 5G.

Na de start van hun digitale transformatietraject was het bedrijf op zoek naar een betrouwbare partner om BSS-capaciteiten op te bouwen en de uitrol van glasvezelnetwerken te faciliteren.

De doelstellingen van het project omvatten de automatisering van bestelprocessen, de transformatie van bedrijfsprocessen om de flexibiliteit van TDC te vergroten, de optimalisatie van interoperationele processen en de verlaging van operationele kosten. Om deze doelstellingen, en meer, te bereiken onderzocht het bedrijf zorgvuldig de marktopties voordat het Comarch koos als partner. Het contract dat werd ondertekend in december 2019, kondigt de allereerste samenwerking aan tussen TDC en Comarch.

Comarch zal TDC een BSS-oplossing leveren met out-of-the-box producten waaronder CRM, Productencatalogus, Klantorderbeheer, Convergent facturatiesysteem en Applicatie-integratieframework. De Comarch producten zullen door TDC worden gebruikt voor het beheer van al hun grootafnemers en de bijbehorende bedrijfsprocessen voor verkoop, overeenkomsten, contracten, productbestellingen, kosten en facturen. Alle TDC-merken en alle Deense dienstverleners die een beroep doen op het TDC-netwerk zullen door het systeem worden ondersteund. De oplossing zal sterk gebaseerd zijn op de TM Forum-standaarden, en gebruikmaken van de TM Forum open API's voor de integratie.

 

Het Comarch-systeem biedt TDC heel wat voordelen bieden met IT-toepassingen ter ondersteuning van een nieuw, gedeeld bedrijfsmodel voor groothandel. Zo wordt de marktintroductietijd voor nieuwe producten en diensten verkort, de operationele kosten geoptimaliseerd en het totale aantal IT-systemen gereduceerd. Dit alles ondanks enkele uitdagingen, zoals het grote aantal IT-systemen dat TDC al gebruikt, de noodzaak om bestaande oplossingen te migreren, de complexe productmodellen van TDC en de sterk gereguleerde groothandelsmarkt.

 

Antonietta Maria Mastroianni CIO van de TDC Group getuigt: ‘We waren meer dan tevreden over de betrokkenheid, expertise en flexibiliteit van Comarch tijdens de RFP- en PoC-fasen. Net zoals over het vermogen van Comarch om zijn kant-en-klare BSS-capaciteiten af te stemmen op onze eisen en de groei van ons bedrijf te ondersteunen. Comarch was ook in staat om de beste bedrijfsondersteunende systemen te leveren, waardoor we niet voor elk onderdeel van dit project naar individuele leveranciers hoefden te zoeken. Bovendien delen de Comarch- en TDC-teams dezelfde culturele waarden en konden ze dus snel een gemeenschappelijke taal vinden.’

 

Binnen TDC Net – het infrastructuurbedrijf van de TDC Group – is ook Chief Commercial Officer Robert Dogonowski zeer tevreden over het nieuwe BSS-systeem van Comarch. 

‘TDC NET heeft een unieke verantwoordelijkheid. Daarom vinden we het belangrijk om de volgende generatie van nationale digitale infrastructuren vorm te geven in het belang van iedereen. Met dit nieuwe systeem kunnen we onze diensten en processen naar een nog hoger niveau tillen door eersteklas geautomatiseerde oplossingen aan te bieden, waarvan onze klanten echt de voordelen zullen ondervinden. Door het hele bedrijfsproces aan te scherpen, van verkoop tot overeenkomsten, contracten, productbestellingen, vergoedingen en facturen, verhogen we onze efficiëntie en bieden we onze klanten tegelijkertijd een nog betere ervaring.’

Share