Comarch Smart BSS is een complete, vooraf geïntegreerde oplossing die communicatiedienstenaanbieders helpt bij het complete beheer van processen zoals Request-to-Answer, Order-to-Payment, Usage-to-Payment, Request-to-Change, Termination-to-Confirmation en Problem-/Complaint-to-Solution via Customer Management- en Self Care-applicaties. Het is de perfecte keuze voor Tier-2- en Tier-3-telecomaanbieders, met inbegrip van internet, kabel-tv-aanbieders, satelliet-tv-aanbieders, en MVNO's dankzij snelle implementatie en lage kosten. Operatoren op laag 1 kunnen de oplossing ook gebruiken voor het beheer van zakelijke activiteiten (zoals M2M) of diensten die gericht zijn op verschillende sleutelmarkten binnen de sector.
De zeer aanpasbare Comarch Smart BSS maakt het beheer mogelijk van alle soorten betalingen, zowel vooraf als achteraf betaald, en soepel creëren van nieuwe productaanbiedingen en –specificaties via het productcatalogushulpmiddel voor een directe verkorting van de time-to-market. Het systeem versnelt het genereren van pincodes en kraskaarten en maakt het beheer ervan efficiënter. De geïntegreerde CRM-module ondersteunt het verzamelen van informatie over klanten, verbetert de klantervaring en heeft als extra voordeel dat klantenverloop wordt voorkomen. Comarch Smart BSS wordt geleverd met een gebruiksvriendelijk gepersonaliseerd zelfzorgportaal en een ingebouwde berichtfunctionaliteit voor vereenvoudiging van communicatie tussen bedrijven en klanten. De Comarch BSS-oplossing bespaart tijd en geld door optimalisering van activiteiten, vereenvoudiging van de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers en aanzienlijke verhoging van hun productiviteit.