Comarch zal ngena ondersteunen bij de efficiënte levering van mondiale netwerkoplossingen voor ondernemingen over de hele wereld. Het geïmplementeerde platform zal een brede set van BSS-functionaliteiten bevatten waarmee de time-to-market van corporate diensten wordt verkort, de hoogste kwaliteit gegarandeerd wordt en de processen in verband met mondiale voorzieningen eenvoudiger worden.

Comarch heeft aangekondigd dat ngena, the Next Generation Enterprise Network Alliance, het bedrijf heeft gevraagd om een complete BSS-oplossing te leveren die sleutelmodules omvat zoals netwerkinventaris, bestelmanagement, productcatalogus, servicefulfillment en betrouwbaarheid, CRM, zelfbedieningsportalen en convergent billing.

The Next Generation Enterprise Network Alliance werd door Deutsche Telekom, CenturyLink, Reliance jio en SK Telecom aangekondigd op het Mobile World Congress 2016 in Barcelona. Het doel van ngena is de levering van unieke netwerkdiensten voor corporate klanten, waarmee een gedeeld, stabiel en veilig netwerk met mondiale beschikbaarheid en diensten van hoge kwaliteit wordt verzekerd. In de eerste helft van 2017 is ngena van plan om internationale netwerkdiensten voor zakelijke klanten aan te bieden.

Het BSS-platform van Comarch zal sleutelprocessen als verkoop, klant- en partnermanagement, dienstgarantie en netwerkinventarismanagement ondersteunen in de multi-levelhiërarchie van partners, resellers en zakelijke klanten.

Het besluit om Comarch te selecteren als leverancier van het BSS-platform is gebaseerd op hun capaciteit om een volledig geïntegreerde, bijzonder schaalbare oplossing te leveren met catalogus-gedreven processen en een gecentraliseerd datamodel als onderdeel van een algemene agile implementatie, zegt dr. Marcus Hacke, Managing Director van ngena.

Ngena is uniek vanwege zijn doel om digitale diensten voor ondernemingen te leveren op een schaal die vergelijkbaar is met de grootste OTT-spelers. Wij zijn trots dat wij deel uit kunnen maken van dit project en zullen ons inzetten om bij te dragen aan het succes ervan, zegt Marcin Dąbrowski, VP en hoofd van de afdeling Telecommunicatie van Comarch.

De BSS-oplossing van Comarch toont de capaciteit voor het managen van hybridenetwerken en diensten binnen gestandaardiseerde processen, met daarin de volledige levenscyclus van corporate klantoplossingen, van fulfillment en betrouwbaarheid tot facturering.

De oplossing is gebaseerd op een catalogus-gedreven benadering, waarin de fulfillment-, betrouwbaarheids- en factureringsprocessen worden gestuurd door regels die zijn gedefinieerd in de algemene product/dienstencatalogi en inventaris, en die de klantenlaag, -producten en -diensten, alsmede de resourcelaag omvat.

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.