Comarch voltooit fase één van implementatie van Fault Management-systeem voor Netia

Comarch heeft de eerste fase voltooid van een in de tweede helft van 2017 uitgevoerd project voor de implementatie van het Comarch Fault Management-systeem voor Netia. Met deze oplossing kunnen telecombedrijven problemen met een service of netwerk opsporen en snel verhelpen.

De eerste fase van het implementatieproject betrof de installatie van de apparatuur op de door Netia aangewezen plaats, de implementatie van het besturingssysteem, de databases en de Comarch Fault Management-oplossing, en de configuratie en integratie ervan in de netwerksystemen van de Netia Group. Tijdens deze fase van het project bouwde Comarch een hardwareplatform om de oplossing te installeren. Ook werden het besturingssysteem en de databases ingezet. Vervolgens werd het Fault Management-systeem geïmplementeerd. Nadat het systeem was opgestart, begon de feitelijke integratie van dat deel van de netwerkinfrastructuur dat door Netia als cruciaal werd beschouwd en bewaakt moest worden nadat de services waren gestart.

“De proof-of-concept-presentatie werd zeer goed ontvangen en overtuigde Netia ervan de volledige oplossing te implementeren. Al snel daarna gingen we aan de slag”, zegt Paweł Workiewicz, Integrated Assurance and Analytics Business Unit Director van Comarch. De grootste uitdaging van het project was het ambitieuze tijdschema – de bestaande oplossing voor storingsbeheer zou binnenkort worden stopgezet omdat het servicecontract met de partner die het netwerk van de Netia Group onderhield bijna was afgelopen. Tegen die tijd moesten de noodzakelijke integratiewerkzaamheden voor alle bedrijfskritische systemen zijn afgerond. Dankzij de jarenlange ervaring met de integratie van IT-systemen in de telecomsector en de flexibiliteit van de Comarch Fault Management-oplossing werd het werk eerder dan gepland voltooid.

"We zijn tevreden over hoe het is gegaan. Een snelle implementatie van de systemen die essentieel zijn voor netwerkbewaking was onze prioriteit, en Comarch wist aan alle verwachtingen te voldoen. Onder andere hierdoor was het hele inkoopproces voor netwerkonderhoud een groot succes, zoals blijkt uit de lagere kosten en, ook belangrijk, de verbeterde indicatoren, waaronder een geringer aantal storingen waar klanten last van hebben, en een snellere incidentenrespons”, zegt Marcin Palkowski, Director of Technology and Network Management van Netia S.A. 

In de tweede fase van het project, die nu wordt voorbereid, wordt gewerkt aan de integratie van de resterende onderdelen van de netwerkarchitectuur, die momenteel worden gebundeld. Door deze aanpak kunnen bedrijfskritische netwerkbewakingssystemen sneller worden geïntegreerd. 

 

Over Netia

Netia biedt complete, gebruikersvriendelijke online oplossingen en multimedia-entertainment. De diensten van het bedrijf zijn gericht op particuliere gebruikers, bedrijven en instellingen.

Met een personeelsbestand van bijna 2000 medewerkers in 70 vestigingen in heel Polen is de Netia Group een van de grootste telecombedrijven van dat land. De Netia Group bestaat uit Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o. en TK Telekom Sp. z o.o. 

Netia werd begin jaren negentig opgericht als R.P Telekom door een groep enthousiaste Poolse ondernemers, die gesteund werden door Amerikaanse telecombeleggers. Aanvankelijk bood het bedrijf alleen spraakdiensten, maar later ook datatransmissie-, breedband- en betaaltelevisiediensten.

Het bedrijf is sinds 2000 genoteerd aan de effectenbeurs van Warschau. De grootste aandeelhouders zijn Poolse beleggers, waaronder Mennica Polska, FIP 11 FIZ, Nationale-Nederlanden OFE, Aviva OFE, en PZU OFE Złota Jesień.

 Het glasvezelnet van de Netia Group, dat ongeveer 20.000 kilometer lang is, verbindt de grootstedelijke netwerken van de groep in meer dan 50 steden en biedt daarnaast een tiental onafhankelijke internationale verbindingen. De groep exploiteert meer dan 30.000 telecommunicatiefaciliteiten (gebouwen, kasten, elektrische cabines, masten) en heeft meer dan 81.000 aanwezigheidspunten.

Het Netia-netwerk bereikt naar schatting ruim 70% van de A- en B-klasse-kantoorpanden in Polen, en meer dan 2,5 miljoen gebouwen vallen binnen het bereik van het eigen toegangsnetwerk van de bedrijven van de Netia Group.

Elke derde eigen verbinding heeft een datasnelheid van meer dan 100 Mbs. In het kader van het project ‘21st Century Network’ moet het Netia-netwerk in 2020 volledig aan de glasvezelstandaard voldoen.

Please wait

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.

Contacteer ons