Nieuwe technologieën vereisen nieuwe manieren van denken van communicatiedienstverleners (CSP's) die het maximum wensen te halen uit de mogelijkheden die schuilen in de digitale transformatie in hun sector.

Snelheid en behendigheid bij het reageren op de voortdurend veranderende en meer geavanceerde eisen van de klant vormen de sleutel tot een succesvolle transformatie van telecomoperator naar digitale dienstverlener. Netwerken moeten evolueren om sneller en efficiënter te werken en aangepast te kunnen worden, waardoor innovatie naar een niveau wordt getild dat de klant onbetwistbaar op de eerste plaats zet en hem een echt persoonlijke service en ervaring verleent.

Enerzijds moet deze transformatie gebaseerd zijn op netwerktechnologie. NVF/SDN biedt CSP's de vrijheid om te experimenteren met digitale diensten, met name in verband met zakelijke klanten of machine-to-machine (M2M) en het internet der dingen (IOT). Nauw verbonden hiermee is de verschuiving van de fysieke naar de virtuele omgeving, dus virtualisatie door BSS-/OSS-hulpmiddelen te verplaatsen naar de cloud om de activiteiten te versnellen.

Aan de andere kant moeten CSP's cruciale veranderingen in de manier waarop klanten diensten kopen erkennen en hierop reageren. Tegenwoordig speelt elke fase van de klantenreis zich waarschijnlijk online af, waardoor omnichannelverkoop en -marketing een must worden om hen te helpen informatie te vinden, diensten te vergelijken en te winkelen op een naadloze en consequente manier, zelfs als ze afwisselen tussen apparaten en verkoopkanalen.

Maar netwerktechnologie en omnichannel kunnen niets doen zonder informatie – dit is precies de rol van een allesomvattende, real-time data-analyse . Als CSP’s op doeltreffende wijze gegevens kunnen raadplegen, zijn zij in staat om gepersonaliseerde diensten aan te bieden aan individuele abonnees en, bijvoorbeeld, M2M-klanten, die echt op maat gesneden diensten kunnen vereisen om de inkomsten te maximaliseren.

We hebben onze digitale stad gebouwd om te tonen hoe nieuwe technologieën en concepten de manier veranderen waarop we communiceren en telecomdiensten gebruiken en hoe dit invloed heeft op de bedrijfsvoering van dienstverleners.

Doe de rondleiding! Om de paar weken zullen we een nieuwe halte op de stadskaart activeren, gewijd aan een nieuw onderwerp.

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.