Comarch, een wereldwijde leverancier van IT-oplossingen voor bedrijven, heeft vandaag bekendgemaakt dat Orange Luxembourg voor de BSS-producten van Comarch heeft gekozen om de facturerings- en klantmanagementprocessen te verbeteren.

De oplossing omvat mobiele prepaid- en postpaiddiensten van Orange (spraak en data), het 'Orange Love'-aanbod (internet, TV, VoIP en mobiel) en cloud- en derdendiensten in Luxemburg. Deze worden aangeboden, opgewaardeerd, gefactureerd en beheerd via een aantal BSS-modules van Comarch, waaronder Convergent Charging Billing & Revenue ManagementVoucher ManagementCRMSelf-CareProduct Catalog,  Order Management en Application Integration Framework.

Comarch leidt en coördineert het hele project, waarbij ruim 40 IT-systemen worden geïntegreerd en het complete systeem wordt geïmplementeerd, getest, gemigreerd en uitgerold. Na de go-live wordt de oplossing gehost in het Comarch Data Center in het Franse Lille. Behalve de oplossing biedt Comarch ook managed services voor een breed scala van activiteiten, zoals ondersteuning en onderhoud, factureringscycli en regelmatige catalogusuitgaven.

We waren zeer onder de indruk van de uiterst klantgerichte en flexibele houding van Comarch, en ook van hun aanbod voor onze huidige en toekomstige behoeften, zegt Werner De Laet, CEO van Orange Luxembourg. Willen telecomoperators in de huidige markt concurrerend blijven, dan moeten ze een eersteklas klantervaring bieden en gepersonaliseerde, datagestuurde diensten via alle touchpoints. Ook is het essentieel om alle operationele aspecten te beheren door het aantal incidenten te verminderen, de respons te verbeteren en de efficiëntie te vergroten via automatisering die gericht is op activiteiten met toegevoegde waarde. In samenwerking met Comarch willen we een zeer omvangrijk project voltooien dat alle aspecten van onze BSS-activiteiten drastisch zal veranderen, variërend van prepaid opwaarderen en kredietcontrole tot klantgegevensbeheer, mobiele netwerkvoorzieningen en supporttickets. Afgaand op wat we tot nu toe hebben gezien, zijn we zeer hoopvol en optimistisch over de resultaten van het project.

Tegenwoordig gebruiken mobiele consumenten hun telefoon voor allerlei dagelijkse activiteiten. Moderne BSS-oplossingen moeten hierop inspelen en flexibele facturerings- en opwaardeeropties bieden. Ook moeten producten gemakkelijk zijn in te voeren en moet alles perfect geautomatiseerd zijn – en dat alles in een datacentrische en klantgerichte strategie. Orange Luxembourg had moderne IT-tools nodig waarmee dit alles mogelijk was, tegen een aanvaardbare kost. We nemen we nemen volledige eindverantwoordelijkheid over de BSS systemin van onze klant. Er worden zes producten en meer dan dertig functionaliteiten geïmplementeerd en er zijn meer dan veertig systeemintegraties gepland. Dit leidt tot een aanzienlijke verbetering van de bedrijfsprocessen van Orange Luxembourg, met lagere bedrijfskosten en een grotere klanttevredenheid, zegt Wojciech Pawlus, Managing Director Benelux van Comarch.

 

Over Orange Luxembourg (OLU)

Orange Communications Luxembourg is een volledig convergente telecomoperator die voor de thuis- en professionele markt in Luxemburg mobiel, vast en supersnel internet biedt via glasvezel of coaxkabel, alsmede televisiediensten via IP of coaxkabel.

Het bedrijf is volledig eigendom van Orange Belgium. Orange Belgium is een van de belangrijkste spelers op het gebied van telecommunicatie in België. Orange Belgium is voor 52,9% in handen van de Orange Groep.

Website: Orange.lu

Contactpersoon: thierry.iafrate@orangeluxembourg.lu
Tel.:+352 661 888 620 

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.