Scandinavian Airlines System, de leider van de Scandinavische luchtvaartmaatschappijen, heeft gekozen voor Comarch Loyalty Management voor de verrijking van haar frequent flyer programma’s “Eurobonus” en “SAS Credits”. Het project bestaat uit de implementatie van verschillende modules die Comarch aanbiedt : Comarch Loyalty Managent – als centraal onderdeel voor de loyalty-administratie, Comarch Customer Engagement en Comarch Smart Analytics. 

Comarch Loyalty Management zal het robuuste platform voorzien voor het “Eurobonus” loyalty-programma, dat toegewijd is aan individuele klanten en meer dan 4 miljoen leden telt. Het nieuwe platform zal volledig geïntegreerd worden met frequent flyer programma’s van 27 luchtvaartmaatschappijen, ten gevolge van SAS’ lidmaatschap in de Star Alliance. Comarch zal de bovenaan vernoemde modules eveneens aanleveren aan ‘SAS Credits’. De oplossing is specifiek ontwikkeld om gebruikt te worden door KMO’s en middelgrote ondernemingen. Vandaag de dag kan ‘SAS Credits’ op het lidmaatschap rekenen van bijna 45,000 bedrijven in 20 markten wereldwijd. 

Bovendien zal Comarch’s innovatieve en op-maat-gemaakte loyalty-programma aan SAS de mogelijkheid bieden om op anonieme wijze data te verzamelen over reizigers die vliegen met Scandinavian Airlines. Via het systeem van Comarch zal het mogelijk zijn deze data te analyseren en een diepgaande marktsegmentatie op te stellen. Via deze data en segmentatie kan de luchtvaartmaatschappij haar commerciële aanbiedingen aanpassen aan de wensen van de klant. 

"Het is een hele eer voor Comarch dat SAS ons uitgekozen heeft als hun provider voor loyalty program management. De samenwerking met deze luchtvaartmaatschappij bewijst dat Comarch wordt beschouwd als een betrouwbare partner met hoogkwalitatieve producten, wat in de Scandinavische markt van essentieel belang is", aldus Piotr Kozłowski, VP Consulting Comarch

 

"Tot nu toe maakte SAS gebruik van een in-house loyalty system, wat in vraag werd gesteld toen duidelijk werd dat de oplossing geschaald zou moeten worden om nieuwe marktuitdagingen aan te kunnen. Hierdoor besloot SAS uit te kijken naar een innovatief en betrouwbaar ICT-platform, dat tegelijkertijd de getrouwheidsaanbiedingen voor individuele-, corporate- en cargoklanten zou verbeteren. Wij zijn zeer tevreden dat we deze oplossing hebben gevonden en kijken ernaar uit samen te werken met Comarch" zegt Peter Muld, Business Chief Information Officer, SAS Group IT.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SAS is de marktleider in luchtverkeer in Scandinavië en eveneens lid van de Star Alliance, samen met 27 partners, en 1.300 bestemmingen wereldwijd in 193 landen. 

Comarch Loyalty Management is een onderdeel van het Comarch CRM & Marketing platform en voorziet klanten van vernieuwende ICT-oplossingen gemaakt voor het A-tot-Z management van getrouwheidsprogramma’s. Andere luchtvaartmaatschappijen die met Comarch in zee zijn gegaan zijn : JetBlue Airways, Turkish Airlines, Azul Airways, S7, Brussels Airlines, CEBU Pacific...