Door het huidige competitieve klimaat, onophoudelijke commerciële communicatie en -  ten gevolge daarvan – de constante toename in verwachtingen van klanten, moeten marketeers een veelheid aan uitdagingen overkomen om op een succesvolle manier hun potentiële klanten te bereiken. 

De schaal en complexitieit van factoren die de winstgevendheid van marketingcampagnes bepalen, hebben een niet te onderschatten impact op zowel de selectie van een accurate communicatiestrategieën om meetbare resultaten te verkrijgen, als overall management en synchronisatie van de verschillende etappes. 

De echte uitdaging ligt in het vinden van de juiste balans tussen opgemerkt worden in de overdaad aan informatie, jezelf onderscheiden van de competitie en tegelijkertijd de consument niet overspoelen met irrelevante boodschappen om op die manier het ‘marketing fatigue’ effect te vermijden. Net daarom is de fundamentele voorwaarde die impact heeft op de effectiviteit van marketing initiatieven een degelijke targeting. Deze benadering dient gebaseerd te worden op een procedure waardoor data over het typische gedrag en preferenties van klanten wordt verzameld, verwerkt en geanalyseerd. 

Onze benadering

Gedurende de ontwikkeling van onze oplossingen, streven wij bij Comarch er steeds naar dat onze productportfolio niet enkel de meest voorkomende businessvereisten weerspiegelt, maar ook – en vooral -  ontworpen is voor marketeers en hun noden. Deze achterliggende gedachte is de basis van het ontwerp van Campaign Management. Onze tool kan, dankzij zijn veelheid aan functionaliteiten, het proces van marketingcommunicatie in alle fases en op alle gebieden transformeren. De componenten die ondersteund worden door de tool, omvatten campagnesetup, klantensegmentatie en -testing, naast executie, samen met budgetting, monitoring, reporting en andere administratieve functionaliteiten. 

Comarch Campaign Management voordelen 

De visueel aantrekkelijke en ongecompliceerde interface levert alle noodzakelijke elementen om op eenvoudige wijze opeenvolgende of tegelijktijdige campagnes uit te voeren. De mogelijkheden zijn velerlei : zowel event-getriggerd, éénmalig, monochannel als multi-wave, multi-stage en multi-channel campagnes.

Wij koppelen een uitstekende drag-and-drop segmentatietool aan een vlotte toegang tot customer journey data. Deze informatie wordt gebruikt het fundament voor de groepering van klanten in herbruikbare segmenten. Hierdoor kan de communicatie aangepast worden in functie van de verwachtingen van klanten met relevante aanbiedingen zoals gepersonaliseerde coupons en promoties. Onze tool verzendt de juiste berichten aan jouw publiek dankzij een diepgaande selectie van communicatiekanalen in combinatie met een volledige controle over tijd, frequentie en inplanning. Om deze doelstelling te bereiken combineren we meerdere kanalen waaronder e-mail, SMS, direct mailing, Facebook of een call center afhankelijk van het gewenste resultaat. 

Comarch Campaign Management software maakt de job van het marketing team veel eenvoudiger door het vergemakkelijken van de coordinatie van projectgerelateerde taken en optimalisatie van gebruik van middelen. De tool is een handig instrument om bepaalde workflows en taken uit te voeren waardoor teamwork bevorderd wordt. De overzichtelijke structuur van het systeem met zijn intuitive grafische tools en praktische templates faciliteert de uitvoering, terwijl de module ‘budgettering’ garandeert dat het financiële plan gerespecteerd wordt en de impact van campagnes wordt gemaximaliseerd met behoud van optimaal gebruik van middelen. Meer nog, omdat het mogelijk is campagnes te testen voor officiële lancering, wordt juistheid verzekerd en onzorgvuldigheid vermeden. 

Ons product garandeert toegang tot essentiële, operationele rapporten en gecustomiseerde dashboards. De uitgebreide monitoring module geeft een compleet overzicht over de campagneresultaten en verzamelt eveneens informatie als bron voor toekomstige marketinginitiatieven. 

De perfecte oplossing

Comarch Campaign Management tackled alle essentiële vereisten om een marketingcampagne op efficiënte wijze te runnen door het combineren van technologie, marketingexpertise, business tactieken met een uitstekende user experience. Het implementeren van onze oplossing met UI voor marketeers, draagt bij aan rendabele resultaten zoals het verbeteren van de klantenervaring, snellere time-to-market en hogere respons rates, toegenomen retentie en customer lifetime value. All deze punten zijn cruciaal voor het maximaliseren van business outreach en het verhogen van winstgevendheid.