Comarch, een internationale softwareleverancier die marketing- en klantenbindingsoplossingen biedt, kondigde vandaag officieel een samenwerking met Ford aan. Comarch zal Ford helpen bij het leveren en ontwikkelen van het loyaliteitsprogramma FordPass Rewards voor Fords all-in-one mobiliteitsapp. Na de lancering in de Verenigde Staten in 2016, is FordPass nu ook live in Canada, China en een aantal geselecteerde markten in Europa.
 
Via de FordPass-app kunnen gebruikers hun voertuigen controleren en belangrijke informatie over hun voertuig opzoeken en bundelen. De consumenten krijgen ook toegang tot wegenwachtdiensten en kunnen punten verdienen en inwisselen. FordPass Rewards wordt ondersteund door Comarch Loyalty Management. Gebruikers kunnen op verschillende manieren punten verdienen, zoals het kopen of leasen van een nieuw Ford voertuig of een geselecteerde Ford Approved tweedehandswagen van een deelnemende dealer. Ook door het activeren of behouden van een FordPass Connect modem, het onderhoud van hun voertuig en het deelnemen aan digitale acties van het merk kunnen gebruikers FordPass Rewards punten verzamelen.
 
‘Ford’s ambitie om meer betekenisvolle relaties met haar klanten op te bouwen, stimuleert het succes van dit programma’, zegt Jerry Filipiak, CEO en hoofd R&D van Comarch Inc. ‘Het FordPass Rewards-programma is uiterst innovatief. We zijn erg blij dat we dit project kunnen ondersteunen met de loyaliteitsprogramma's van Comarch’.
 
Comarch, dat al 20 jaar eigen loyaliteitsspecifieke software en diensten ontwerpt, werd door Ford als partner gekozen. Samen zullen zij een volledig geïntegreerde en gepersonaliseerde klantervaring bieden. Zo wil Ford ‘top of mind’ blijven en tegelijkertijd een naadloze ervaring bieden aan Ford-eigenaars. Sinds de lancering van de FordPass blijft het bedrijf zich ontwikkelen. Er worden voortdurend nieuwe functies vrijgegeven en de teller staat ondertussen al op meer dan drie miljoen Amerikaanse leden.